CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Wednesday 4 January 2012

Di Atas Satu Cinta



Jejak-jejak langkahku bagaikan lembaran waktu
Apakah ku masih bisa terus melangkah
Serpihan hidupku kan ku bangun
Di atas satu cinta....
Subhanallah..
Aku mencintainya..
Subhanallah..
Aku menyayanginya..
Dari ufuk timur hingga ke barat 
Selalu di hatiku..

(Atas Satu Cinta-Dewi Pertiwi)

Jika Allah lambat makbulkan doa kita, mungkin Allah nk menguji kita. Tp jika Allah tak makbulkan, bermakna Dia merancang sesuatu yg lebih baik utk kita. Buat pembaca yg budiman. Apabila kita berbicara soal cinta, kasih sayang, teman, kekasih, sahabat atau jodoh sekalipun, pengakhirannya kita mesti berbalik kpd Sang Pencipta. Bagaimana sebuah perkenalan itu bermula? dan di mana akhirnya perhubungan itu? Kita hanya mampu merancang, tetapi Allah yg menentukan. Kita juga hanya mampu mentadbir, tetapi Allah S.W.T juga yg akan mentakdirkan. Bila dengar lagu kt atas tu, tersentuh sgt hati saya yg lemah ni. Hmmm,sdih sgt rasa bila hati kita di lukai oleh insan yg kita sayang. Kadang-kadang kita dh bt yg terbaik, dah habis lembut nk jga hati dia..tp ada juga yg xsempurna kt mata dia. Macam mana ni???
Sebenarnya kita x pyah la nk sedih2x..cinta manusia ni apa la sgt..cinta Allah lg penting. Allah tetap setia dengan kita dikala kita tgh suka n duka. Allah la peneman yg paling setia berbanding manusia=) 
Actually saya tulis ni pn coz sama2x nk igtkn diri saya jugak. Tp klu kita dh mmg syg kt dia,kita knala sentiasa berdoa agar Allah bg yg tbek utk kita dgn si dia. Cinta yg kita bina mestilah bukan hanya cinta kosong, tp cinta yg punya pengertian yg luhur dan hanya dapat dirasakan dengan jiwa yg bersih. Yang sentiasa mencari Tuhan.

Ya Allah..
Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang
Yang melabuhkan cintanya pada-Mu

Ya Rahman..
Jika aku jatuh hati pada seseorang
Izinkanlah aku menyentuh 
Hati seseorang yang hatinya tertaut kepada-Mu
Agar aku tidak terjatuh dalam jurang cinta nafsu

Ya Rabbana..
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya
Agar hatiku tidak berpaling dari-Mu

No comments:

Post a Comment